PLÖTSLIGT HÄNDER DET !

 I oktober -november föddes 2 ungar efter min gamling VB JONGE SPRINT och ROSSITA
En hona och en hane,222,på bilden,med sin hona och ny lagt ägg
222 anser jag ha minst lika stort avelsvärde som ALI,som jag en gång beskrev ,som"min bästa egen födda unge någonsin" 222,som inte fått något namn än,har samma vitalitet och lite bättre vinge än Ali. 222 s syster är bort lovad till Gehrken,men hade annars förmodligen tagit plats i avelsslaget.
Har alltid haft lättare att bedömma hanar,honor är för mig lite svårare.
Hade väldigt bra avel 2016,efter den gamle,allting befruktat,men även hög kvalitet på samtliga,bästa hanar förutom 222,var 229 och brodern efter OLIVIA. Helt enkelt en bra avel,eftersom jag var extra mån om att ge hanen det bästa av honor.PLÖTSLIGT HÄNDE DET. Fick möjlighet till en super duva åt 222
222 till höger
222,s hona som genetiskt kompletterar hanen eftersom,han är efter Rossita,en dotter till helsyster  300 som är mor till ,Olympic Rosita ,som var parad på Blaue STEFAAN vars blod finns i  min nya hona men inte i min Rossita


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!