Leka med GENERNA.

Jag funderar mycket på avel.

Har sedan flera år,skaffat duvor av genetisk världsklass.
Eftersom ,min hälsa inte blivit bättre,kan jag inte jobbba mig till de där extra pengarna som behövs för att köpa nya världsklass duvor,därför tänker jag att jag får använda mig av det material jag har för att få fram ny avelsduvor.
Eftersom jag liksom stora delar av världens brevduve entusiaster är fascinerad av de snabba v.d Bulck duvorna ,viĺ jag ha sådana,men att köpa på de stora auktionssajterna är inte att tänka på.
Därför har jag besĺutat mig för att göra lite omparningar i avelsslaget. Ett nytt par för framtida avelsduvor blir detta;

Hanen, nu i par 6 SuperBulck som är efter syster 40.000 duivin,är alltså efter v.dBulcks stampar,blaue Leo och cools duivin. Ett mirakel att jag fick tag på Blaue van den Bulck,idag säljs inte sådana duvor.

Honan, nu i par 1 Gerda. Som är efter Lambrechts superpar Blauw Gert x vanLocksduivin. Både pappanboch mamman är helsyskon till Blauwe Stefan som är pappa till Olympic Rosita,hon som är mortill Kittel

Gerda är förövrigt helsyster till pappan till 4.e essduvan på Dapirace '16 ,som blev far till 11.an på Dapi '17

Min nya parning är än mer intressant om man studerar stamtavlan, de två föräldrarna är inte nära släkt trots att släktskapet till  Olympic Rosita är tydligt  och nära på båda sidor

GERDA

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Avelsduvor till salu

Träning,hur mycket och när.

8 1 5 !!!!!!